dinsdag 14 mei 2013

Interview


Conny F. is een research verpleegkundige in het ziekenhuis het Sint-Antonius. Om wat meer over haar en haar werk te weten te komen, heeft ze een aantal vragen beantwoord.



Wat houdt uw werk precies in?

Ik ben een research verpleegkundige voor de cardiologie, de hartafdeling. Ik doe daar vooral studies naar nieuwe medicijnen en behandelingen en protocollen lezen, dat zijn een soort werkwijzers voor de studies. Daarnaast benader ik patiënten, informeer ik hun over de studies en hou ik contact met de patiënten. Ik moet ook aanwezig zijn bij de procedures om te kijken of alles goed gaat.

Krijgt u ook goede resultaten?

Dat verschilt. Veel studies duren jaren en sommige stoppen alleen omdat er een x-aantal patiënten nodig is of omdat een bepaalde eindpunten behaald zijn. Dan wordt er gekeken naar de resultaten of ze negatief of positief zijn. Soms is het beter gelukt dan andere.

Heeft u plezier in uw werk?

Ja, ik zit in een leuk team van collega’s. het is ook erg afwisselend, zodat het nooit saai wordt. Vroeger was ik een CCU-verpleegkundige, dat is verpleegkundige die op de hartafdeling werkt. Wat ik nu doe is nog steeds mijn vakgebied, wat het alleen maar leuker maakt.

Waarom wilde u dit werk doen?

Van kleins af aan wilde ik al een verpleegkundige worden en nooit iets anders. Maar door lichamelijke omstandigheden was ik niet in staat om op de werkvloer te staan, dus ben ik naar de research gegaan. Ik heb er nog steeds geen spijt van.

heeft u dingen waar u ontevreden over bent?

Niet echt, het is heel druk nu. Waardoor het lastiger is om al het werk uit te voeren in de tijd die ik werk, maar dat hoort erbij.

Wat maakt uw werk zo bijzonder?

Het is bijzonder omdat je bij de ontwikkeling van een nieuwe behandeling bent, die levens makkelijker kan maken en redden. Het is ook een uitdaging omdat je met heel veel mensen samenwerkt die van allemaal verschillende afdelingen zijn. Daarnaast moet alles ook nog in het Engels.

Wilt u misschien nog iets anders doen?

Nee, ik denk het niet. Ik ben tevreden met mijn huidige baan zoals die is. Maar als ik zou moeten kiezen voor wat ik zou willen doen, dan zou ik forensisch onderzoeker willen worden. Maar dat is waarschijnlijk slechts een droom.


geschreven door: Danique Feirabend

3 opmerkingen:

  1. Interessant, een onderzoeksverpleegkundige. Er zit echter wel een formuleringsfoutje in. Ook heb je niet doorgevraagd en zijn sommige antwoorden niet erg duidelijk. verder mis ik de titel. je hebt dan weer wel erg goed een vraag-antwoord structuur gebruikt, en het is overzichtelijk. wat ik me nog wel afvraag is wanneer je dit interview gehouden hebt. Ik ben er helaas nog steeds niet helemaal achter wat ze nou eigenlijk doet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De formuleringsfout zit in de regel: "Ik doe daar vooral studies naar nieuwe medicijnen en behandelingen en protocollen lezen." je hebt namelijk twee keer en achter elkaar gebruikt. Ook wek je de indruk dat ze behandelingen leest, wat best wel vreemd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt me een leuk beroep, als ik het zo lees. Ik heb een goede indruk gekregen van wat een onderzoeksverpleegkundige doet. Je hebt alleen weinig doorgevraagd en ook ik mis de titel. De structuur is goed (vraag-antwoord protocol), maar de inhoud zou beter kunnen. De zinnen kloppen soms niet ('Het ziekenhuis het Sint-Antonius = Het St. Antonius ziekenhuis', of 'Het is heel druk nu. Waardoor .... = Het is heel druk nu, waardoor'). Toch is het een plezier om te lezen en het ziet er duidelijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen