donderdag 7 februari 2013

Klachtenbrief

M. Woudstra
Oude Gracht 31
2011 GL Haarlem

D. Feirabend
Kerkstraat 46A
4248 FE Utrecht
0643-846236
danique.feirabend@gmail.nl


Gorinchem, 7 januari 2013


Betreft: geld terug vanwege kapotte schaatsen


Geachte meneer Woudstra,

Naar aanleiding van de schaatsen die ik in oktober besteld heb het volgende:

In oktober 2012 heb ik schaatsen besteld bij uw winkel. De schaatsen waren toen afgeprijsd tot honderd euro. Maar toen ik in november naar mijn schaatsen ging navragen, bleek dat mijn bestelling was vergeten. Helaas waren dezelfde schaatsen allemaal uitverkocht en heb ik naar een ander paar schaatsen moeten zoeken. Ik heb mijn oog uiteindelijk laten vallen op schaatsen van het merk Kootstra die honderdvijfentwintig euro waren. Toen weigerde de verkoper hem met korting te verkopen. Maar later toen ik ze voor de eerste keer mee ging trainen, ging de veterbevestiging van mijn linkerschaats kapot.

Als compensatie heb ik een tegoedbon gekregen die ik binnen twee maanden moet uitgeven. Maar door alle problemen die ik heb ervaren bij uw winkel, wil ik niet nog een paar schaatsen kopen bij u. Daarom zou ik graag mijn geld terugkrijgen. Ik zou graag mijn geld terug willen hebben voor het einde van deze maand. Ik hoop dat ik uw antwoord binnen nu en twee weken kan verwachten.

Ik dank u alvast voor uw hopelijk spoedig antwoord.

Met vriendelijke groet,


Handtekening


D. Feirabend

2 opmerkingen:

  1. Een goede klachtenbrief. Je neemt de vaste briefindeling in acht, de brief is duidelijk en niet te lang. De toon is niet beschuldigend, goed dus. Zou het niet handiger zijn om een uiterste datum te noemen in plaats van 2 weken vanaf nu? Het is overigens niet fout. De alinea-indeling is goed en er zijn geen spel en formuleringsfouten. Zou het niet handiger zijn om de winkel op zijn wettelijke plichten te wijzen (volgens de wet krijg hoor jij je geld terug te krijgen).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De tekstopbouw is goed, en ik zie ook geen spelfouten, hoewel de formulering soms wat beter kon (bv laatste alinea: 'Ik zou graag mijn geld terug hebben' herhaald). De klacht staat goed beschreven en de oplossing is duidelijk. De toon is ook goed, niet te aanvallend en ook niet te terughoudend. Over het algemeen is het prima te lezen en het is helder wat je verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen